Deklaracja dostępności Strona Internetowa Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie

Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strona Internetowa Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie.

  • Data publikacji strony internetowej: 2014-09-24
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-03-20

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia: 2020-09-01
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2024-03-20

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Raport w wynikami przeglądu dostępności dostępny w załączniku.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony prosimy o kontakt.

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Katarzyna Zielińska.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 87 643 47 04

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie
  • Adres: 16-300 Augustów, ul. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich 17
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 604813535

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

  1. Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie mieści się przy ul. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich 17 w Augustowie.
  2. Do budynku prowadzą dwa wjazdy od ul. 1 Pułku Ułanów Krechowieckich 17.
  3. Budynek dzieli się na segmenty, bloki B, A, C, które są oznaczone tablicami przy każdym wejściu.
  4. Przed wejściem głównym do SPZZOD, budynek blok B, znajduje się parking z pięcioma oznaczonymi miejscami parkingowymi dla osób niepełnosprawnych.
  5. Do wejścia, do budynku bloku B, prowadzą schody, przy których zamontowane są poręcze oraz znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Przy drzwiach wejściowych został zamontowany dzwonek, który może być użyty przez osoby mające problem z poruszaniem, do zasygnalizowania potrzeby obsłużenia bez konieczności wchodzenia na piętro. W budynku, w części bloku B, dla osób na wózkach inwalidzkich, dostępna jest winda. Wejście to prowadzi do oddziału Hospicjum Stacjonarnego i Zakładu Pielęgnacyjno-Opiekuńczego.
  6. Wejście do budynku części bloku A jest wejściem prowadzącym do administracji. Przed wejściem znajdują się schody, przy których zamontowane są poręcze oraz znajduje się podjazd dla osób niepełnosprawnych. Przy drzwiach wejściowych został zamontowany dzwonek, który może być użyty przez osoby mające problem z poruszaniem, do zasygnalizowania potrzeby obsłużenia bez konieczności wchodzenia na piętro. Do części administracyjnej można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
  7. W budynku, części bloku C, funkcjonują dwa wejścia: A i B. Wejście A jest wejściem prowadzącym na Oddział Opiekuńczo-Leczniczy i Oddział Pielęgnacyjno-Opiekuńczy dla pacjentów wentylowanych mechanicznie. Wejście B znajduje się z tyłu budynku, które posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych, prowadzącym na oddziały. Dla osób na wózkach dostępna jest winda.
  8. Toalety dla osób niepełnosprawnych mieszczą się na wszystkich oddziałach. W budynku w częściach bloku B i A znajdują się na parterze, na wewnętrznych korytarzach.
  9. Budynek nie posiada recepcji.
  10. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabosłyszących, nie ma informacji głosowych.
  11. We wszystkich segmentach budynku jest brak możliwości korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Informacje dodatkowe

Ułatwienia

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Inne informacje i oświadczenia

Dokładamy wszelkich starań aby nasz serwis https://bip.spzzod.st.augustow.wrotapodlasia.pl/ był zgodny z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Aplikacje mobilne

Jednostka nie posiada aplikacji mobilnej.

Procedura wejścia na teren Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie osoby z psem asystującym. (żeby była możliwość kliknąć link do pliku z procedurą)

 

Koordynator do spraw dostępności

Na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. 2019 poz. 1696 i Dz.U. z 2020 poz. 1062) w Samodzielnym Publicznym Zespole Zakładów opieki Długoterminowej w Augustowie został powołany Koordynator do spraw dostępności.

 

Funkcję pełni – Katarzyna Zielińska

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

Istnieje możliwość zgłaszania uwag, opinii i sugestii przez osoby ze szczególnymi potrzebami, a także ich rodziny i opiekunów dotyczących problemów natury architektonicznej, technicznej, cyfrowej, czy też informacyjno-komunikacyjnej z jakimi zmagają się oni podczas kontaktów z placówką Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Długoterminowej w Augustowie.